Din chans till perfekta leveranser är här.

LogTrade DXM är det självklara valet för dig som driver e-handel mot konsument eller företag och vill ha full kontroll på kundupplevelsen – från kundkorg till dörr. Varje gång.

Du får färre onödiga transporter, minskade kostnader och framför allt – Nöjdare kunder.

Är du redo att överträffa dina kunders förväntningar? Klart du är!

Kunden förväntar sig alltid en perfekt leverans. Den som kommer till rätt plats, i rätt tid, och med rätt produkt oavsett vem som levererar. Inte en gång, inte två gånger utan varje gång.

Det är inte möjligt att uppnå helt felfria leveranser. Men det du kan göra är att se till att kunden får bästa möjliga köpupplevelse.


Hur då?

Genom full kontroll och insyn i hela leveransflödet – i realtid.

qqvictoria-kubiaki-t0Aio60jD4Q-unsplash

Håller du ditt leveranslöfte?

2021-05-28_14-55-393
2021-05-28_14-55-39
2021-05-28_14-55-392

Så får du kontroll över hela leveranskedjan

Skapa visibilitet & ta kontroll

DXM ger dig en detaljerad insyn av alla leveranser på väg till kunden. Du får snabbt tillgång till aktuell data och uppdateringar i realtid. På så vis blir det lättare för dig att följa upp och ta kontroll över leveranserna. Bättre visibilitet är nyckeln till ett bättre leveranslöfte.

Få insikt & agera proaktivt

Med realtidsdata kan du snabbt upptäcka avvikelser och se när en leverans riskerar att bli försenad eller hamna fel. Det gör att ni kan agera proaktivt och åtgärda felaktiga leveranser innan kunden drabbas. En insikt som garanterat ger bättre kundupplevelser.

Kostnader

Minskade kostnader & bättre ROI

Med fler lyckade leveranser får du färre returer, hanteringsavgifter och WISMO*-ärenden. Minskade kostnader för både kundtjänst & logistik ger dig en bättre ROI.

Kunder

Fler nöjda & återkommande kunder

Med order- och leveransinformation i realtid blir det lättare att kommunicera rätt information – i rätt tid. Kunderna blir nöjdare och får en bättre köpupplevelse.

Konkurrenter

Steget före dina konkurrenter

Med DXM erbjuder du dina kunder snabb och tillförlitlig leveransinformation. En unik styrka som många konkurrenter saknar och som bäddar för fler affärer.

*WISMO = Where is my order. Samtal som inträffar när en kund undrar om orderns leveransstatus.
”Ger kunden en bättre upplevelse oavsett vem som levererar och vad som händer på vägen.”

Detta är för dig som…

  • Driver e-handel mot konsument eller företag
  • Vill hålla ditt leveranslöfte
  • Vill minska dina leveranskostnader
  • Vill få bättre kundservice & nöjdare kunder
  • Vill minska belastningen på kundtjänst
  • Önskar fler möjligheter till mersälj

Vill du se vad DXM kan göra för dig?

412-42770

Från förvirring och frustration… till trygghet och lugn

Är du trött på knepiga leveransfrågor och onödiga transporter? Eller på alla negativa recensioner som beror på misslyckade leveranser?

Du är inte ensam.

Allt för många företag låter transportören ansvara för spårningen. Kunden tvingas då använda en 18-siffrig kod för att spåra sin beställning. Och många vet inte ens vart de ska vända sig för att hitta rätt information.

Det är ingen trevlig start på den sista och mest avgörande delen av kundresan – när paketet skickas från lager till dörr.

Så vad är då alternativet?

Att samla allt på ett ställe - en fullständig orderspårning direkt i webbshoppen.

Lika enkelt som det låter!

Orderspårning direkt i webbshoppen– så tar du kontroll över hela kundupplevelsen

Genom att integrera all nödvändig order- och leveransinformation direkt i webbshoppen kan kunden själv spåra ordern. När det passar dem.

På den snygga och tydliga spårningssidan få de all viktig information om såväl beställning som leverans.

Glöm krångliga koder och kontakt med transportörer – leveransnotiser skickas automatiskt ut direkt från er till kund. Det är vad vi kallar att ta kontroll över kundupplevelsen, i dess bästa form.

Givetvis kan du varumärkesanpassa spårningssidan med dina egna färger, önskat språk och mycket, mycket mer.

2

Resultatet?

  • Kunden slipper förvirring och tvivel om vart de ska vända sig för att hitta specifik information om sin order och leverans.

  • En bekvämare och mer friktionsfri köpupplevelse från varukorg till dörr.

  • Enklare för kunden att få en överblick över alla beställningar och se viktiga händelser.

  • Skapar nya möjligheter till mersälj då spårningssidan kan anpassas och skräddarsys med kundspecifika annonser och budskap.

  • Mindre tryck på kundtjänst och färre WISMO*-ärenden. Med DXM kan du minska antalet kundtjänst ärenden med hela 25-60%.

*WISMO = Where is my order. Samtal som inträffar när en kund undrar om orderns leveransstatus.
”Att få kontroll över leveransupplevelsen har aldrig varit enklare.”
– David Måsegård, Head of Logistics Royal Design
david-masegard

Alla dina team kan använda DXM

Med DXM får alla dina team direkt tillgång till realtidsdata. Det innebär att ni snabbare kan identifiera problem och fatta klokare beslut i rätt tid. Tillsammans.

54872061_s

Logistikteamet får fullständig insyn i hela leveranskedjan och kan enklare följa upp, spåra och rapportera om leveranser.

pexels-kampus-production-8204373

Kundtjänst får samlad och tillförlitlig information och kan kommunicera med kunder proaktivt för att förhindra missnöje.

pexels-pixabay-265087

Marknadsföring/sälj kan rikta anpassade kampanjer till kunder vilket ökar möjligheterna till merförsäljning.

Med fokus på KUNDEN

Före-efter-(1)

Exempel på vad du kan göra med DXM

operations-dashboard-nv

Översikt över leveranser och returer i realtid

  • Enkelt men detaljerat gränssnitt
  • Samlad vy av aktiva sändningar och returer
  • Spårning av alla händelser
  • Uppdateringar i realtid
  • Personliga vyer

Vill du få en demo av DXM?

heatmap

Heatmap som varnar för avvikelser och problem

Med en visuell karta över aktuella sändningar kan du enkelt se var det finns risk för förseningar och returer. Du kan också skönja mönster i geografiska problemområden, lagerstörningar, transportörstatus, all relevant kommunikation och händelsehistorik.

 

  • Ställ in varningsmeddelanden som meddelar dig när leveranser riskerar att bli försenade eller hamna på fel adresser.

  • Skapa och återanvänd anpassade kommunikationsmallar och skicka ut automatiska kundaviseringar via e-post och sms.

shipment-view

Sändning i detalj med händelser

  • Kronologisk tidslinje
  • Förinställda åtgärder
  • Tilldela ägare
  • Skicka meddelanden
  • Dela filer på ett klick
”Det är fantastiskt att se att våra WISMO*-ärenden minskat med hela 40%. Nu har vi full kontroll över samtliga leveranser, även dropship direkt från leverantör till kund.”
*WISMO = Where is my order. Samtal som inträffar när en kund undrar om orderns leveransstatus.
— Erik Hallgren, Logistics Manager GardenStore
erik_svartvit2

Skapad för maximal pålitlighet, tillgänglighet och säkerhet.

KNSF000202

Är du trött på negativa recensioner på grund av misslyckade leveranser?

Vill du att dina team ska slippa handskas med krångliga leveransfrågor och få mer tid till annat?

Vill du dra ner på antalet returer och sena hämtningar hos ombud?

Ta reda på hur DXM kan ge dig lägre kostnader & nöjdare kunder. Som återvänder.

pexels-sebastian-beck-2397262

FAQ

Hur snabbt kan vi komma igång?
Vi installerar er på några timmar och redan samma dag börjar uppgifter kring leveranser att registreras. Nästa steg är att ni själva, eller med vår hjälp, skapar mallar för utskick till kunder. Tidsåtgången för detta varierar beroende på antalet mallar, språk och anpassning av layouter.

Vilka transportörer ingår?
Alla transportörer som du använder idag med LogTrade TA ingår.

Hur kopplas DXM till vårt TA-system?
De integreras snabbt och enkelt med varandra eftersom båda produkterna är molnbaserade.

Tar det lång tid att lära sig systemet?
Nej, det räcker med några timmars genomgång av grunderna sen är ni redo att börja använda programmet.

Vad behöver man för teknisk utrustning?
Det räcker med att du har en dator som är uppkopplad till Internet. Produkten är molnbaserad och kan med fördel användas i en vanlig webbläsare.

Hur driftsäkert är systemet och hur stoppas obehörigt intrång?
Systemet är väldigt driftsäkert eftersom det ligger på Microsoft Azure som är den säkraste lagringsplatsen på marknaden (tillförlitligheten ligger på 99,9%). Om du har fler frågor kring säkerheten så är du välkommen att kontakta oss.

Hur många användare kan vi ha?
Vi tar inte betalt per användare så ni kan ha obegränsat antal. Men produkten är framförallt avsedd för de på företaget som jobbar med logistik, marknad/försäljning och kundtjänst.

Vem vänder vi oss till för support?
Ni använder samma supporttjänster som för våra övriga LogTrade produkter.

Vilken support ingår?
Det är samma supportvillkor som för LogTrade TA.

Vad krävs det för att koppla på DXM på sin e-handel?
Använder ni LogTrade TA idag för er e-handel så krävs det ingenting mer.

Finns det olika paket och vad ingår i dem?
Det som ingår som standard är övervakning, spårning och avisering. Sedan finns det tillvalsmoduler för Dropship leveranser. Under hösten 2021 kommer även en ny modul som möjliggör analys av historisk leveransdata.

Vilka e-commerce plattformar fungerar orderspårningen med?
Orderspårning kan med fördel integreras i alla e-commerce plattformar.

Måste jag ha en webbshop för att kunna använda DXM?
Nej, det finns inget krav på att du måste ha en webbshop.

Jag har fått svar på mina frågor!